Post cu apă

2015-04-10

Jurnal
Efectele benefice ale postului
Acum când majoritatea doctorilor au demonstrat că nu le pasă sau nu se pricep, am decis să experimentez pe propriul corp (îmi doresc ca și ei să fi experimentat pe al lor, mai ales cu pastilele). Știți, la noi majoritatea cazurilor se împart în două categorii:
  • "nu ai nimic" - în cel mai bun caz crede că ai o percepție greșită. Dar poate să te creadă ș ipohondru. Asta în ciuda faptului că ai dureri și alte probleme timp de ani de zile. Văzând convingerea ta că nu te simți OK, te trimite la plimbare cu o rețetă de pastile care nu au legătură cu problema ta.
  • "e prea târziu. Trebuia să fi venit cel puțin acum un an" - experiența mea cu N doctori este că nu vor să investigheze cât timp simptomele nu corespund cu descrierea unor boli grave în fază avansată.

Postul

Sunt puține religii în care postul nu este inclus. Motivele renunțării la mâncare pentro o perioadă X de timp sunt variate: unii vor să-și călească voința. Alții vor să știe cum e să fi sărac și muritor de foame. Sunt cei care vor o purificare a corpului, de multe ori din cauza unor boli.
Eu am ales postul cu apă din cauze legate de sănătate. Am ales postul pentru că este SINGURA posibilitate de a odihni complet organele digestive. Oameni care par să fie mult mai deștepți decât mine susțin că este SINGURA posibilitate de a activa funcția de reparare (nu regenerare) a organismului.
În lumea animalelor găsim destule exemple de oprire voluntară alimentației. În rândul oamenilor acest fenomen avea loc odată la câțiva ani când nu era recoltă. De câteva decenii corpul nostru nu are posibilitatea de a se opri din asimilat. Mâncăm zilnic timp de zeci de ani până crăpăm. Pauza nu este în plan.

Cât rezistăm fără mâncare?

Depinde de câtă grăsime am acumulat și în ce stare este sănătatea noastră. Un om foarte slab nu trebuie să încerce postul cu apă pentru că nu are grăsime și corpul va prelucra proteinele din musculatură ca să genereze nutrienții necesari creierului și mișcării. Cică 20-30 a sută dintre cei suferinzi de anorexie mor din cauza insuficienței cardiace (!) Un om foarte gras poate trăi fără mâncare chiar și două luni. Deci, vă dați seama că suntem o specie destul de rezilientă. Dacă nu eram așa, nu am mai fi pe fața Pământului. Apropo grași - ar fi bine ca înainte de postul cu apă să slăbească aplicând o dietă sănătoasă. Într-o postare anterioară găsiți ce a funcționat pentru mine (metoda nu ține cont de greutate).
Egoul nostru este cel care ne sperie că murim de foame dacă nu mâncăm până mâine. Nu senzația de foame sau starea de putere slăbită este obstacolul major, ci psihicul; de multe ori psihicul altora.

Câteva sfaturi pentru prudență

În primul rând să cunoașteți parametrii corpului vostru: tensiunea arterială, glicemie, parametrii ficatului, starea rinichilor, boli cronice etc. Documentați-vă înainte să experimentați. Să aveți date concrete exprimate în NUMERE, nu în idei și păreri.
Nu începeți cu un post de 30 de zile! Prima dată încercați un post de 24 de ore. Ca să vedeți cum se comportă organimsul. Următorul post să fie mai lung, să zicem 2-5 zile. Cei care nu sunt grași, să se asigure că au recuperat kilogramele înainte de a începe următorul post. Și nu faceți hobby din asta. Nu este sport.
Zilele 3-5 sunt cele mai grele. Vă puteți aștepta la stări nasoale. Să aveți pe cineva lângă voi. După această perioadă, senzația de foame dispare până când se ard toate grăsimile. După aceea revine senzația de foame și vorbim de înfometare. Corpul va distruge musculatura ca să se hrănească.
Ieșirea din post poate fi foarte PERICULOASĂ! Organismul este slăbit și organele nu au stocul de enzime și acizi necesari digerării unui meniu complet. Unii medici din America spun că perioada de ieșire din post trebuie să fie cam jumătate din perioada postului. După zece zile, acomodarea durează încă cinci. Aveți mare grijă la greutatea corpului! Când începeți ieșirea, e bine să mai aveți un pic de grăsime pe voi.
Atenție la sursele de inspirație! Am găsit destule mărturii și povestiri aberante prin care diferiți visători/visătoare relatează bullshit-uri. Explicațiile pseudoștiințifice pot fi periculoase în luarea deciziilor. E o vorbă: jumătate de cunoaștere este mult mai periculoasă decât lipsa completă a cunoașterii. Verificați cine sunt cei care pretind anumite lucruri. Acest Goldhamer pare a fi un om credibil pentru că am văzut înregistrări de acum câțiva ani și practică și în ziua de azi. Până acum nu am găsit articole de știri care să prezinte scandaluri în care omul sau centrul de tratament să fi fost inclus. Site-ul TrueNorth Center nu promite miracole și alte bălării.

Referințe

  • Wikipedia este bun pentru introducere în această disciplină. Vedeți ce scrie în engleză, în română, în maghiară. De multe ori conținutul nu este identic; articolele se completează reciproc.
  • Youtube - urmăriți discursurile Dr Alan Goldhamer respectiv Dr John McDougall. Ăștia au idee despre ce vorbesc. Primul are centru de tratament specializat în postul cu apă.
  • Site-ul allaboutfasting.com
  • Forumul fitnessthroughfasting.com. Am inclus linkul către jurnalul pe care l-am citit eu. Recomand oricărui începător.
  • Youtube din nou. Cei care vreți să cunoașteți mecanismele prezente în procesul de transformare, uitați-vă la asta.

Jurnalul meu

Sunt la al doilea post. Am decis să relatez experiența mea. Poată vă va fi de folos. Dați click aici pentru a citi jurnalul.